O ile o Ferrari w ciemno możemy powiedzieć, że jest szybkie (bo czerwone, #wiadomo), o tyle o Volvo bez zająknięcia większość z nas powie, że jest synonimem bezpieczeństwa. Producent ten zasłużył sobie na miano twórcy godnych pod względem zaufania w tym aspekcie modeli już lata temu. I nic dziwnego, że wiele osób właśnie bezpieczną podróż stawia sobie na pierwszym moejscu przy wyborze nowego samochodu, a co za tym idzie – popyt na samochody marki Volvo nie maleje. Wręcz przeciwnie – rośnie zarówno w Polsce, jak i w skali globalnej.
Tak przynajmniej wynika z danych SAMAR za okres od stycznia do września 2023 roku. Wynika z nich, że Volvo Car Poland dostarczyło klientom aż 9 393 samochody, co stanowi wzrost o +14,4 procent w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Co ciekawe, globalna sprzedaż Volvo Cars przekroczyła w tym czasie pół miliona pojazdów. NA całym świecie od stycznia do września sprzedano 4509 158 samochodów Volvo. To wzrost o 19% względem 2022 roku.
Volvo cieszy się zainteresowaniem również wśród miłośników elektryków
Jak wynika z informacji dostarczonych przez SAMAR, linia modeli Volvo Cars Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in wzrosła globalnie o 37 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku. Co więcej, elektryczne i hybrydowe samochody Volvo stanowiły aż 34 procent wszystkich sprzedanych samochodów na świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych wyniósł 15 procent ogólnej sprzedaży, w porównaniu z 12 procentami we wrześniu 2022 roku.
Sprzedaż w Europie wyniosła w samym wrześniu 25 489 samochodów. To wzrost o 32 procent w porównaniu z wrześniem 2022 tym samym miesiącem w ubiegłym roku. Sprzedaż samochodów wchodzących w skład gamy Recharge wzrosła z kolei do 13 599 sztuk, co przekłada się na 53-procentowy udział dla tego regionu. Całkiem dobrze Volvo radziło sobie także na innych kontynentach. W USA sprzedaż wzrosła o 65 procent w porównaniu z wrześniem zeszłego roku, wynosząc 10 946 samochodów. W tym okresie sprzedaż modeli Recharge stanowiła 28 procent ogólnej sprzedaży szwedzkiej marki w USA. Równocześnie w Chinach Volvo Cars zanotowało wzrost sprzedaży w wrześniu o 4 procent. On z kolei przełożył się na sprzedaż 15 460 samochodów. Sprzedaż modeli Recharge na chińskim rynku wzrosła o 20 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.


Które modele cieszą się popularnością?
Choć Volvo ma swoim klientom do zaoferowania 10 modeli Recharge, okazuje się, że liderów jest zasadniczo tylko dwóch, a ich przewaga nad pozostałymi modelami jest dość znaczna. Niekwestionowanym królem sprzedaży Volvo Cars na świecie we wrześniu 2023 roku okazał się model XC60. Tylko w ubiegłym miesiącu globalnie sprzedano aż 20 243 samochody. Co ciekawe, w 2022 roku wolumen sprzedażowy wyniósł 15 621 egzemplarzy.
Po piętach depcze mu jednak model Volvo XC40, którego całkowita sprzedaż wyniosła we wrześniu 18 306 samochodów. I znów zauważalny jest wzrost, bowiem w 2022 roku XC40 sprzedało się w 14 497 egzemplarzach. Ostatnie miejsce na podium należy do modelu XC90 – wrzesień 2023 roku przyniósł 8 530 sprzedanych samochodów. Z kolei w 2022 sprzedaż utrzymała się w tym samym okresie na poziomie 7 380 sztuk.
Źródło: Volvo Car Poland